Τοποθέτηση του βουλευτή Βασίλειου Κεγκέρογλου σχετικά με το ζήτημα της αντιστοίχισης των πτυχίων αποφοίτων πρώην Τ.Ε.Ι. με τα ομότιμα πανεπιστήμια και η απάντηση του Υφυπουργού Άγγελου Συρίγου

Το παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε στις

Τοποθέτηση του βουλευτή Βασίλειου Κεγκέρογλου σχετικά με το ζήτημα της αντιστοίχισης των πτυχίων αποφοίτων πρώην Τ.Ε.Ι. με τα ομότιμα πανεπιστήμια και η απάντηση του Υφυπουργού Άγγελου Συρίγου.

Ο υφυπουργός για ζητήματα ανώτατης εκπαίδευσης κ. Άγγελος Συρίγος απάντησε στην επερώτηση υπ’ αριθμών πρωτοκόλλου 4570/25-02-2021 του Κινήματος Αλλαγής – ΠΑ.ΣΟ.Κ. που κατέθεσε ο βουλευτής και γενικός γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας κ. Βασίλειος Κεγκέρογλου σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των πρώην Ανώτατων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων καθώς και την θέσπιση διαδικασιών αντιστοίχισης και ισοτίμησης πτυχίων με τα ομότιμα πανεπιστήμια που απορρόφησαν αντίστοιχα τμήματα Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικά ο κ. Κεγκέρογλου ανέφερε τα εξής:

«κε. Υφυπουργέ στην Ελλάδα για πολλά χρόνια η μεταλυκειακη τεχνολογική εκπαίδευση λειτούργησε σε διάφορες μορφές, επίπεδα και βαθμίδες. Με τον νόμο 1404/83 που εισηγήθηκε ο Απόστολος Κακλαμάνης ως υπουργός παιδείας ιδρύονται τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ως ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με τον νόμο 2916/2001 ξεκαθαρίζεται οριστικά ότι η τεχνολογική εκπαίδευση που παρέχεται μέσω των Τ.Ε.Ι. πλέον Α.Τ.Ε.Ι. είναι ανώτατου επιπέδου. Τα Τ.Ε.Ι. εντάσσονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, πιο συγκεκριμένα η περίπτωση Α της παραγράφου 1 του πρώτου κι όλας άρθρου του 2916 προβλέπει ρητά:

Η ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς, πρώτον τον πανεπιστημιακό τομέα ο οποίος περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και δεύτερον τον τεχνολογικό τομέα ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Το νομικό καθεστώς των Τ.Ε.Ι. μετά την ανωτατοποίηση τους με τον νόμο που προανέφερα χαρακτηρίζεται από μια σταθερή πορεία εξομοίωσης με τα υπόλοιπα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Τόσο ο ν.3549 του 2007 όσο και ο 4009 του 11 νόμοι διαφορετικών κυβερνήσεων, κι άλλες κατά καιρούς νομοθετικές παρεμβάσεις, ουδέποτε αναίρεσαν τον ανώτατο χαρακτήρα των Τ.Ε.Ι. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήρθε και ανάμεσα στις ρυθμίσεις που εισήγαγε στην εκπαίδευση απορρόφησε τα Τ.Ε.Ι. από τα Α.Ε.Ι.

Ουσιαστικά εξαφάνισε την τριτοβάθμια τεχνολογική εκπαίδευση ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ ΙΣΟΤΙΜΗΣΗΣ Ή ΑΛΛΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΦΗΣΕ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ. Μια απο αυτές τις αρνητικές συνέπειες είναι ότι στον αέρα βρέθηκαν χωρίς εργασιακά επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδες, δεκάδες απόφοιτοι χωρίς ακαδημαϊκή αντιστοίχιση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ απ’ το 2001 έως και το 2016 οι απόφοιτοι των Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ανέρχονται σε 270,000 ενώ πάλι σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ο συνολικός αριθμός απ’ την ίδρυση τους ανέρχονται σε 400,000. Όπως αντιλαμβάνεστε το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό κι αυτό που σας ζητάμε κε. Υπουργέ, επειδή στον πρόσφατο νόμο που πήρε τον αριθμό 4363, δεν προβλέψατε ΚΑΜΙΑ ρύθμιση για την επίλυση του μείζονος προβλήματος παρότι το έχουμε αναδείξει και εμείς αλλά και εσείς ως αντιπολίτευση όταν ο ΣΥΡΙΖΑ εισήγαγε αυτούς τους νόμους, πρέπει άμεσα να καθορίσετε ύστερα απο διάλογο με φορείς και με επιστημονικές ενώσεις των αποφοίτων τις διαδικασίες αντιστοίχισης των πανεπιστημιακών τμημάτων με τα αντίστοιχα τμήματα και πτυχία των Τ.Ε.Ι και βεβαίως τελειώνω πρέπει να εφαρμόσετε για τους φοιτητές των Τ.Ε.Ι. την αρχή της ίσης μεταχείρισης, χωρίς εμπόδια, για πρόσβαση στα νέα πανεπιστημιακά τμήματα και χωρίς προϋποθέσεις του ν+2 μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος σπουδών των πρώην Τ.Ε.Ι. Ευχαριστώ.»

Ο υφυπουργός κ. Άγγελος Συρίγος απάντησε ότι σημαντικότερο είναι η ίδρυση και επαναφορά νέων τμημάτων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης τα οποία πρέπει να είναι τετραετούς φοιτήσεως και πανεπιστημιακού επιπέδου με έμφαση στις εφαρμοσμένες επιστήμες. Περισσότερα μπορείτε να δείτε και στο σχετικό βίντεο που περιλαμβάνει το σχετικό απόσπασμα συζήτησης από την σημερινή ολομέλεια στην βουλή.